May 05, 2014

Cerita Cinta Ahmad Ammar


Assalammualaikum..

" Dunia biarlah berpenat . Akhirat tempat aku berehat "

Finally , dapat jugak baca buku ni . lama da tunggu nak dapat .2 bulan lebih  =.='
Buku ini ditulis oleh ahli keluarga dan kenalan rapat allahyarham Ahmad Ammar . Boleh dikatakan semuanya ditulis tentang keperibadian Almarhum. 

Allahyarham Ahmad Ammar telah meninggal dunia setelah dilanggar oleh ambulans ketika melintas jalan di Istanbul, Turki, jam 1.30 petang (7.30 malam waktu Malaysia), pada 2 November 2013.
Jasad Ammar telah disemadikan di Perkuburan Eyub Sultan menghadap Laut Golden Horn, dan disitulah juga menempatkan lebih 60 jasad para sahabat nabi, auliya’, panglima Uthmaniyyah dan orang-orang kenamaan di Turki. Dan inilah jasad orang Malaysia yang pertama di kebumikan disini.


Conclusion yang dapat aku buat dari pandangan semua penulis , Almarhum mempunyai akhlak yang tinggi , no wonder la kalau semua memuji nya malahan di angkat dan dimuliakan oleh Allah. Tak perlu menjadi selebriti untuk terkenal , cukup kalau terkenal di depan Allah. 
Lagi hebat dari selebriti .

Siesly , rasa sangat kagum dengan cara didikan ayah and ibu almarhum , yang mana lebih mementingkan ummah dari diri sendiri , keluarga . Mereka meletakkan visi dan misi untuk ummah dan jadikan anak mereka sebagai pejuang . Subhanallah. Hebat.

"Pepohon pokok tidak akan berliuk-liuk jika tidak ditiup angin".Hakikatnya, pembentukan keperibadian mulia anak-anak bermula daripada institusi keluarga.

Buku ini sesuai dibaca oleh semua gen , tambahan untuk parent  untuk mendapat inspirasi dan motivasi melahirkan anak yang hebat bukan saja dimata manusia tapi dimata Allah .

Next , nak cari buku ni pulakk . ni lagi lama cari , tak dapat-dapat lagi =.='.


Buku ni  hasil nukilan anak Presiden MAPIM, Cikgu Azmi memang menarik untuk dibaca. Ia mengisahkan pengalaman anak gadis yang baru berusia 16 tahun memasuki bumi Palestin menggunakan laluan terowong bawah tanah. Hopefully one fine day , will get this :)



No comments:

Post a Comment

Budak Baek