March 22, 2011

notA CHenta darIKU .....

lewat petang nih dengan ujan membasahi bumi..tiba-tiba jari jemariku terasa ingin menaip sepucuk surat........



Assalammualaikum w.b.t....


Kehadapan bakal suamiku,


Aku bukanlah seorang yang sempurna dan memiliki kelemahan,jd aku memerlukan kau sbg pelengkap kesempurnaan itu menjadikan aku wanita istimewa pada pandanganmu,menjadikan aku wanita yg diredhai tuhan..


Ak diciptakan olehNYA dari tulang rusukmu, bukan dari kaki untuk dialasi ,bukan dr kepala untuk dijunjung tapi dekat dibahu untuk dilindungi dekat jua dihati untuk dikasihi.


Janganlah kau membanding-bandingkan aku dengan insan lain,sesungguhnya ALLAH tidak menyukai hambanya mempersoal keburukan mereka.


Kiranya aku jatuh cinta padamu, itu kerana aku jatuh cinta pada  agama ,kesederhanaan dan kejujuran yang kau miliki dan kiranya ak mmbencimu mu,itu bermakna aku membenci keegoaan yang ada padamu. kita sebagai hamba tidak layak untuk membuat penilian, ketahuilah manusia adalah sma ,hiris tangan pasti darah yang mengalir adalah sama , hanya ALLAH yang dapat membezakan hambanya.


Andainya kau mencintaiku kerana ALLAH , ketahuilah aku belum berpunya , diriku hanyalah utk DIA .aku menerima lamaranmu dengan hati terbuka kiranya ini memnambah ketakwaanku kepadaNYA.


Nota cinta buat lelaki yang bakal menjadi suamiku...

p/s: JODOH ITU RAHSIA ALLAH DAN MASANYA PASTI AKAN TIBA......

1 comment:

Budak Baek